16 Şubat 2011 Çarşamba

KATMER POĞAÇA


Son günlerde zaman eskisinden daha bir hızlı akıp geçiyor sanki bir pazartesiyi birde cumayı biliyorum günlerden. Yeni bir iş, yeni arkadaşlar ve küçük kuzucuklarımdan dolayı bana mı öyle geliyor yoksa öylemi bilmiyorum. Ahir zaman diyorlar ya belki de iyice içine girdiğimiz içindir. Güneşin bir gözüküp bir saklandığı bu günlerde canım mutfağımda yeni şeyler yapmak istese de buna pek vakit bulamıyorum. Olsun varsın yavrucuklarım az daha büyüsünler de beraber yaparız inşallah, şimdilik sadece onların yiyebileceği şeyleri yapmakla vaktimi geçiriyorum.

Canım arkadaşım Beyhan’ın kızının doğum günü için yaptığı katmer poğaçaların tarifi Şaziye’ye ait. Mayalı olduğu için yumuşacık ve kat kat olan bu poğaçayı mutlaka denemelisiniz.

Malzemeler:
1 su bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 yumurta (sarısı üzerine , akı içine)
20 gr yaşmaya (veya 1 yemek kaşığı kurumaya)
2 çay kaşığı tuz
2 çay kaşığı tozşeker
Aldığı kadar un (yaklaşık 3,5 su bardağı)

Arasına:
75 gr oda sıcaklığında yumuşatılmış tereyağı
100 gr beyaz peynir

Hazırlanışı:
Mayayı çok az ılık suda eritin. Ilık süt, sıvıyağ, tuz, şeker, yumurta akı ve un ile ele yapışmayacak yumuşaklıkta bir hamur yoğurun. Mayalanmasını beklemeden hamuru 8 parçaya ayırın. Her parçayı tabak büyüklüğünde açıp, üzerine yumuşak tereyağından ince bir tabaka halinde sürün. Hamurları üst üste dizerek, her parçaya aynı işlemi uygulayıp en üstteki hamura yağ sürmeyin. Üst üste dizilmiş hamurları fazla ezmeden yavaş yavaş 60-70 cm çapına gelinceye kadar açın. Sigara böreği yapar gibi kesip, arasına peynir koyup sarın. 30-40 dakika mayalandırıp, üzerine yumurta sarısı sürüp çörek otu serpiştirin. 180 derecede üzerleri kızarana kadar pişirin. Afiyet olsun.

1 yorum:

uygarimizlahayat dedi ki...

Ben bu poğaçalara bayıldımmmm, mutlaka yapılacaklar arasına alındı işyerinden arkadaşlarım da copy ettiler eline sağlık canımcım...