3 Eylül 2009 Perşembe

TERBİYELİ EKŞİLİ SULU KÖFTE

Bu günlerde kızım biraz huysuz dişleri çok fazla kaşındığı ağrı yaptığı için her şeye ağlıyor uyumuyor gece sürekli ayaktayız düzenimiz tamamen değişti Rabbim annelere büyük sabır versin. Diş çıkaran bebeklere de yardım etsin inşallah.

Malzemeler:
1 havuç
1 patates
4 yemek kaşığı zeytinyağı
Tuz

Köftesi için:
250 gr. kıyma
1 çay bardağı pirinç
1 yumurta beyazı
1 tatlı kaşığı tuz

Terbiyesi için:
2 yemek kaşığı un
1 limon suyu
1 yumurta sarısı

Hazırlanışı:
Pirinci yıkayıp kıyma, yumurta beyazı ve tuz ile iyice yoğurup ceviz büyüklüğünde köfteler yapın. Köfteleri unlanmış bir tabağa koyup yuvarlayın. Bir tencereye yağı döküp küp küp doğranmış patates ve havucu ekleyip biraz kavurun. Üzerine yaklaşık 2 lt. su ilave edip kaynatın. Su kaynamaya başlayınca köfteleri ilave edin. Köfteler pişince un, limon suyu ve yumurta sarısını çırpıp kaynayan çorbanın suyundan da 1 kepçe kadar içine koyup hızlıca çorbaya ilave edip karıştırın. Bir taşım kaynadıktan sonra tuzunu da ilave edip servis yapın. Afiyet olsun.

4 yorum:

uygarimizlahayat dedi ki...

Canım allah hepimize sabır versin, benim Uygar hep huysuz, biz daha gazı atlatamadık, sonrada diş gelirse ne yaparım ben bilmiyorum, Allah çocuklarımızın sağlığını bozmasın,köfteler nefis görünüyor arkadaşım,ekşili köfteyi çok severim ellerine sağlık öpüyorum sizleri...

hilalinmutfagi dedi ki...

Ellerine saglik canim nefis olmus corban,benim blogu ziyaret edip hirsizin senden caldiklarini ogrenebilirsin ordaki linki tiklayarak

hilalinmutfagi dedi ki...

Canim blog sikayet yeri var sikayet edip bunlari bloglarinin kapanmasini saglayabiliriz.SEVGILER

tatlilar gülcandan dedi ki...

Canim ben gülcan malesef kisa yazacagim sizin tarilerinizi ve resimleriyle yayinlayan bir blog var Belkide siz izin vermissinizdir http://ezonunannesi.blogcu.com
ispanakli pasta ve daha bir sürü tariflerinizi yayinliyor diyer arkadaslarimizin emekleride .Emek hirsizligina hayir diyorum .Nütfen sizde haklarinizi koruyun sevgiler öptüm